الخميس، 23 يناير 2014

انا وحيدة كالحنكليس






بكتب لمجرد الكتابة
بكتب وحدة
بكتب ملل
بكتب كبت
بكتب فتور
بكتب كره للحياة
بكتب هستيريا
بكتب كره لذاتى
بكتب حنق و غضب
بكتب فراغ لا منتاهى
بكتب نقص
بكتب صراخ
لولا الكتابة كنت انتحرت
كنت علقت نفسى ف لمبة الاوضة البهتانة
و رجلى تتمرجح فى الفراغ و عينى مجرد كرة ازاز بتلمع
مبحلقة ف مدى بعيد
بيقولوا المنتحر بيكتب رسالة لاحبائه قبل ما ينهى حياته
لو كتبت هكتبلهم اية !!
احبائى انا انتحرت عشان اخلص منكم !!
انتحرت عشان انتوا شاركتوا مشكورين فى تحويل حياتى لحجيم ف قررت اروح جحيم الطف منكوا شوية
اكتبلكوا اية !!
دورت كتير جدا على دكتور نفسانى
اكون متحمسة و انه هو اللى هيصلحنى و يرجعنى بنى ادم طبيعى
بس ارجع افتكر انه مش ف ايده عصاية سحرية يصلحنى بيها
و ان ممكن هو نفسه يكون مكسور
" اعمى يقود اعمى فيقع الاثنان فى حفرة "
تقريبا محاطةبكل انواع العلاقات الاجتماعية
خطيب - اصدقاء - اب - ام - اخوات
لكن وحيدة كالحنكليس
مبحبش اللطم و الصويت و انى مفيش حد فاهمنى و انى انسان فريد من نوعه
انا كائن غبى متخلف لا محصلة الناس النبيهة اللى فاهمة التيته
و لا التافهين اللى عايشين ف مية المخلل
لا عندى موهبة و لا معدومة المواهب
بحاول اقلد الموهوبين و بحتقر التافهين
و انا اكبر تافهة
ممكن لو كنت انسان طبيعى كنت هعيش عيشة احسن من دى
الفكرة انى بتنازل فى المعاملات الاجتماعية عشان اكسب رضى الناس
و النتيجة" بنفخ ف قربة مقطوعة "
الانسان كائن خراوى بطبعه لما بيتمكن بيركب
عشان كدة الاشتراكية شىء فاشل
احنا البشر عايزين نتعدم ف ميدان مجرى عام
و كل الكائنات الفضائية تتفرج علينا عشان تتعلم
احنا خليقة فسدت و محتاجة فيضان
دنيا مسعود حاطة على ضهرها " خصومة قلبى مع الله "
معرفش لية الكلمة دى شدتنى
انا عارفة انه الوحيد المرحب انه يسمعنى و عمره ما هينتقدنى
لكن فيه مشاكل بينى و بينه فى الوقت الحالى
انا عارفة انه زعلان
و انا جتتى مش خالصة و مش قادرة اصالحه
 بيتهيألى انه فاهم ولا اية ؟!
انا مش هقرا اللى كتبته كتبت و خلاص
" يا عم صلى اهو كلهم بيهزوا "



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق